15 april 2009

Belfast

Jag trodde att jag mådde relativt bra idag, men hade fel. Jag mår åt helvete skit.
Det finns bara två människor i hela världen som kan få mig att må bra igen, och de två är Maggie och Nova.

Maggie, alltså. Jag älskar henne. Mer än allting.
Jag skulle dö för henne. Hon är viktig, så in i helvete viktig, för mig. Hon är, mitt syre, blod, mina lungor, mitt hjärta och min psykiska ork. Jag är så glad att hon finns.
När allt höll på att skita sig i dag så fanns hon där för mig. Det gör hon alltid.
Jag är övertygad om att det måste blivit fel när vi splittades på BB, för hon är en syster till mig. På nästan riktigt.
Henne är jag halv om jag inte har.
Jag ska älska dig tills döden skiljer oss åt, jag lovar.


Nova är också en otroligt underbar människa. Fin på alla sätt, och det är synd om man inte lär känna henne på riktigt, för hennes yta kan vara lite tuff, men innanför den, åh wow, hon är grymt fin. Precis som Maggie kan man alltid prata med henne om allting, och hon förstår, även fast jag är totalt sinnesrubbad ibland. Ofta. Vi två kan sitta och liksom bara, göra ingenting, men ändå ha en konversation. Jag kan alltid smsa henne om det är någonting. Hon är en änglalik människa, verkligen. Nova får mig att skratta även när jag mår som sämst, och då behöver jag det mest.


De två personerna ser på mig om jag mår dåligt, när ingen annan gör det. De två kan skita i allting annat och lägga ner 100% på mig. Det känns skönt. Jag tycker ni är de absolut bästa vännerna i hela världen. Utan att vara klyschig.

4 kommentarer:

  1. Älskade vän, du är underbar, och så är det bara <3

    SvaraRadera
  2. Ja gud, om du bara visste hur underbart det känns att ha dig där? Jag är så himla glad att vi två lärde känna varandra, för du är verkligen en underbar människa. Liksom, vår humor är konstig, men det är sådant man behöver. För att orka. Jag vill orka mer, men tröttheten börjar ta över så in i helvete. Tack <3

    SvaraRadera
  3. Där fick du mig att börja gråta.. av ren jävla lycka. Vad skulle jag göra utan dig?

    SvaraRadera
  4. Maggie: Jag undrar det samma. Jag vill inte veta vad jag skulle göra utan dig, det är det jag vet. Och att jag älskar dig, mer än allt och alla. Spelar ingen roll hur mycket det skiter sig med killar för mig, för jag kommer alltid att ha dig där. Det är just det som betyder för mig. Du är som en syster för mig, och du är underbar. No doubt about it.

    SvaraRadera