15 september 2008

Attentionwhore

Förlåt M, stjäl lite utav ditt blogginlägg för några dagar sen. Men jag har tänkt. Minns ni när ordet "blogg" var supernytt, och alla, verkligen alla ville ha en blogg? Då var det bara de coola som hade blogg, som skrev i den dagligen, om vad skit som helst, och man hade verkligen jättestatus om man hade en.
Nu om man skulle råka nämna för någon att man faktiskt äger en blogg, får man ju bara suckar och stön från alla. Och såklart får man skrivet ATTENTIONWHORE i pannan. Men jag har inte en blogg för att bli känd och för att alla ska läsa den (självklart vore det trevligt med lite fler besökare då och då). Jag har min blogg för att jag ska slippa gnälla på andra när jag mår dåligt, och för att jag skriver bättre än jag förklarar i ord när jag pratar. Ungefär det är min anledning till att ha blogg. Men jag är lite attentionwhore, måste jag ju erkänna.
Praktiskt taget alla som har och är medlem på sidor som bilddagboken, facebook, lunar, snyggast, myspace.... Ja, alla de människorna, de verkligen SKRIKER efter uppmärksamhet och "SE MIG!" De vill ha bekräftelse om de skriver bildtexter som "Hur snygg är jag på en skala från 1-10, kommentera!"
Jag kan berätta att bekräftelse, det är precis som en drog. Jag lovar. Det är inte klassat som narkotika precis, men att få uppmärksamhet dagligen kan faktiskt skada psyket. För har man väl fått en komplimang, typ "vad fin du är" då vill man bara ha mer. Det är ju faktiskt bara sanningen. Och ja, jag är en av de som gillar uppmärksamhet och när folk säger att jag är söt. Jag kan inte hjälpa det. Så okej, jag är beroende, men jag börjar i alla fall komma ur drogträsket. Jag känner många, nämner inga namn, som verkligen vill ha uppmärksamhet om allting! Det är uppmärksamhetsdrogen som i vissa fall gör att många skadar sig själva och försöker ta livet av sig, såklart inte alltid men ibland.
Jag anser också att det är skrämmande att så många unga idag mår så dåligt utav t. ex media, och det är för jävligt rent ut sagt att de gör nästan vad som helst för att vara med i media, tv ja ni förstår. Det är ju anledningen till att vi har facebook eller bilddagboken. För att synas som kändisar ungefär.
Själv som jag ska bli journalist vill jag ju fan heller att någon ska må dåligt av det jag skriver! Det vore helt absurt. Men jag gillar faktiskt facebook och bilddagboken, förlåt mig.
Jag har nog medlemsskap på alla de sidorna, förutom snyggast. Egentligen förstår jag inte varför jag har det, jag menar, när jag faktiskt själv vet att jag inte behöver uppmärksamhet hela tiden. Jag är ju faktiskt ganska snygg enligt mig själv. Nej, det är inte egoistiskt av mig att tycka så, det är helt ok att man tycker bra saker om sig själv, bara man inte börjar tjata om det inför andra. Men så klart, man kan ju lära känna nya människor via de sidorna. Så det är lite bra att det finns. Men ja, uppmärksamhet är en drog.

That's all I've got to say.
//Cicci

1 kommentar:

  1. haay, du kör lite samma som jag skrev i mitt inlägg om att blogga xD men jodå, visst har du rätt.. Jag tycker bara synd om dem som ständigt söker bekräftelse. Okejokej, jag är ingen ängel- visst stör jag mig på dem, jävligt mkt. Men vad ska man göra? De måste väl också får leva.

    SvaraRadera