4 september 2013

Skolan är i full gång igen!

Jag är inte på sjukhus längre, woho! Igår började skolan igen, med den nya kursen specialpedagogik (30 hp, dvs en hel termin). Jag har redan träffat några mysiga människor som jag känner att jag vill vara med, och för en gångs skull är jag inte ensam i rullstol. Det låter jättefånigt att säga, men jag har alltid varit ensam om att sitta i rullstol när jag gått i skolan (från grundskolan tills nu egentligen, så det är ju några år...) så nu när det finns en till i samma situation (typ) så gör det mig så glad! Jag känner på mig att vi kommer trivas superbra ihop. Annars verkar klassen jag ska gå i väldigt bra, och det är jätteskönt eftersom jag var så nervös innan.

Dagen började med en föreläsning igår, som jag och några till kom för sent till eftersom det stod fel i schemat *suckar*, men det gick smidigt att komma in i gruppen ändå och jag kände inga "åh nej nu är de sena"-blickar som man ibland kan få för sig finns! Vi har börjat läsa lite om specialpedagogiken och vad det är och så vidare, men det vet jag rätt mycket om redan då jag har insiderförståelse så att säga, haha! Men det ska verkligen bli SJUKT kul! Just nu sitter jag i alla fall på universitetet, har precis pluggat klart inför seminariet i morgon vilket känns jätteskönt. Vi är väl förberedda, så att säga!

Igår flöt allting på i alla fall, ända tills jag skulle åka buss hem för då ser jag ju såklart den där personen (nästan precis bredvid mig, såklart) som jag ... inte tycker illa om alls, men ... det blev så fel mellan oss sist. Så det var ju roligt att min puls gick upp till säkert över 200 från att ha varit helt normal just där och då. Jag är en sån person som gillar att vara mer förberedd på såna där saker, men eftersom jag vet att det där inte blir sista gången som vi ses så får jag helt enkelt lära mig att ta tjuren vid hornen någon gång. Att få fram ett hej kan väl inte vara så svårt, eller? Jag vet inte. Ville sjunka genom jorden just då i alla fall. Men jag är ju inte smidig för fem öre så jag kan ju inte ha velat göra det vidare diskret heller. Så, det är ju bra! NOT. Jaja, jag överlever.


PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar