29 augusti 2013

Goda nyheter!

Jag slipper amputera mitt ben, woho! Som vanligt ville mister Okänslig läkare bara överdriva men ortopeden tyckte inte att amputation var ett nödvändigt beslut, bara ett nödvändigt ont! Vi får helt enkelt se hur det blir i framtiden. Jag ligger fortfarande inne på infektionskliniken, men det är rätt okej här faktiskt.

De senaste dagarna har varit rätt för jävliga men tack vare gulliga och stöttande sjuksystrar har jag mått tio gånger bättre än vad jag hade gjort utan dem. Jag är så fruktansvärt tacksam för att sjuksköterskor och för att annan vårdpersonal finns! Utan dem tror inte jag att patienten skulle överleva särskilt länge, speciellt inte mentalt.

Hur som helst får jag i alla fall permission (sjukhusledigt) härifrån på tisdag eftersom det då är som min nya kurs, specialpedagogik, börjar. Det ska bli jätteskönt att få lite miljöombyte härifrån faktiskt, är riktigt glad för det! Hoppas att jag snart får komma hem också, för nu börjar jag längta hem på riktigt. Men ska inte klaga, har en fungerande dator med bra musik och en skötsam telefon som inte laddar ur så fort man tittar på den. Superduper!

Idag kommer också Amalia och hälsar på och det ska bli supertrevligt. Nu är det inte alls långt kvar tills hon flyttar in - som jag har längtat! Vi kommer att ha det hur underbart som helst som "sambos", det tror jag det! :) Men det var egentligen bara det jag ville berätta. Nu så kan ni vara lugna (och jag med).


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar