17 januari 2014

Jag skrev ett brev...

nya frillan
Hej! Hoppas ni haft en trevlig vecka och en trevlig fredag. Det har jag haft, tycker jag! Var och klippte mig igår, och det blidde faktiskt lugg efter många om och men. Jag blev faktiskt nöjd! Sen så har jag nästan suttit hela veckan och skrivit på min uppsats... Men nu fick den vara färdig, så jag skickade in den till läraren så får vi se vad hon tycker!

Annars följer jag Förhäxad på Netflix för fulla muggar, och jag är på sista säsongen nu, buhu! Det är en gammal serie, för er som undrar. Om ni undrar över rubriken; JA, jag skrev faktiskt ett brev och skickade det igår! Inte vilket brev som helst, utan ett kärleksbrev, haha. Naturligtvis skrev jag det till min fina P! Jag skrev helt för hand, för er som är bekanta med det fortfarande? ;) Hittade nämligen en så oerhörd vacker dikt, som den brittiske poeten E.E Cummings skrev någon gång på 1800-talet. Jag vet inte varför jag beslöt mig för att skriva ett handskrivet brev. Det tillhör verkligen inte vanligheterna för min del kan man väl säga... Men jag kände att jo, jag älskar P. Så jag vill skriva det! Sen att jag satt hela natten för att skriva ner det hela är en helt annan historia, hahaha. Glad blev han i alla fall, och det är det viktigaste för mig. Kärlek är fint det! Han kommer hit på måndag och stannar tills torsdag då vi gemensamt åker till Karlstad över helgen. MYYYSIIIIGT! Mer än så har vi inte planerat tror jag. Förutom att jag börjar min nya kurs på måndag, musik för lärare. Spännande!

Nu ska jag fortsätta kolla på Förhäxad, men ni får ha det så bra så länge så hörs vi!

Här nedan är förresten dikten som jag skrev ner till P. SÅ fin!

I carry your heart with me


I carry your heart with me (I carry it in my heart)
I am never without it (anywhere I go you go, my dear;
and whatever is done by only me is your doing, my darling)

I fear no fate (for you are my fate, my sweet)
I want no world (for beautiful you are my world, my true) and it's you are whatever a moon has always meant and whatever a sun will always sing is you

Here is the deepest secret nobody knows 
(here is the root of the root and the bud of the bud and the sky of the sky of a tree called life; which grows higher than soul can hope or mind can hide) and this is the wonder that's keeping the stars apart


I carry your heart (I carry it in my heart)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar