12 januari 2014

Jag tror jag har ett liv nu, ja!

Gud vad skönt att inte ha bloggat ända sedan förra året nu! Tror bestämt att jag skaffat mig ett roligare liv än att drälla på en blogg, haha. Nu kom dock bloggsuget igen så - hej, och god fortsättning på det nya året 2014! Kunde inte ha haft en bättre start på det nya året nu tycker jag. Jag har nämligen varit i Karlstad hos min käraste P från den 30/12 fram tills igår då jag åkte hem.

Firade nyår med honom, träffade hans föräldrar, hans föräldrars katt (som för övrigt jag aldrig sett maken till svartsjuk, haha!), hans syster, hans kompisar, och hans mormor. Vi hann även med en övernattning i Arvika där min mormor bor. För er som kan geografi så ligger Arvika nämligen knappt en timme bort från Karlstad med bil så P (som har körkort, för det har minsann inte jag - än!) körde dit tillsammans med mig och så övernattade vi på hotell. Varför på hotell och inte hos min mormor som faktiskt har sovplats så det räcker och blir över var för att P:s snälla mamma hade en natt "över" som hon behövde utnyttja på ett hotell, så vi fick den istället för att den skulle hinna gå ut i datum! Hur snällt och omtänksamt som helst, tycker jag!

Hos mormor fick vi både lunch, middag och glass, haha. Några chokladbitar kan hända att de slank ner också, hihi. Vi har även innan dess att vi åkte till Karlstad den 30:e varit lite i Västerås hos mina föräldrar. P hade redan träffat min pappa och min bror så han fick där träffa både mamma, mormor för första gången, och min farfar samt hans fru! Mamma som är värmlänning från början är ju väldigt glad, tror jag, för att jag träffat och blivit ihop med en tvättäkta Karlstadkille! Mest är hon (och pappa, såklart) väl glada för att jag är glad, men jag tror absolut inte att det skadade att P är från Karlstad, hehehe. Hur som helst var det väldigt väldigt trevligt.

Väl i Karlstad träffade vi som sagt alla dessa människor, spelade tv-spel, myste, drack te, sov, kollade på film, gick ut på promenader, lagade mat utav bara fan (vi la ner en jäkla tid till nyårsmenyn till exempel, men vi gjorde det mest för att det är himla trevligt att göra det tillsammans med någon man tycker om). och så tror jag även att vi ... kramades en hel del. Ja, det gjorde vi, tycker jag bestämt. Här nedan följer lite bilder från dessa ungefärliga två veckor som varit nu! Jag väljer dock att inte ha med bilder på P eftersom jag inte frågat honom om det är ok att ta med honom i bloggen (annars skulle jag ju kunna skriva ut hela hans namn liksom, haha). Men jag själv har noll censurförbud! Första bilden är en bild på en t-shirt jag införskaffade till P (mest på skoj) i julklapp. Han fick såklart en annan julklapp utöver det, Jurtjyrkogården i pocketbokversion. En bok av Stephen King, alltså. Det är bara jag som råkar ha brutalt dålig humor gällande t-shirten, hahaha. Hans min när han fick t-shirten var rätt obetalbar vill jag påstå! Av honom fick jag två dvd-filmer med Pink Floyd-tema! För er med noll koll så är Pink Floyd ett grymt bra band som fanns under 70-talet.

Ej P på bilden, men en julklappst-shirt jag köpte till honom, haha!

Le nyårsoutfit

Sparkling wine ;)

en glad Cissi :)

Chokladmousse som blev mer ... såsig. Men gott ändå!

Super Mario på 8bit!

nya myströjan

testar ansiktsmask hemma hos P:s föräldrar

No comments! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar