3 augusti 2013

Hemma!

Nu ni, nu är jag äntligen hemma ifrån infektionskliniken! Jag kom hem igår, till min fina lägenhet. Då hade jag legat på infektionskliniken sedan den 22/7 ... hehe. Inte lite tid som jag spenderade på sjukhuset inte. Men det var det värt, helt klart för nu är mitt ben på bättringsvägen och nästintill återställt från bakterierna i alla fall. Omläggning kommer få fixas på vårdcentralen de kommande veckorna (skitkul - not) men det gör inte så mycket. Bara jag slipper se de förbannade gula sjukhusväggarna på ett bra tag. Annars älskar jag faktiskt USÖ, som jag då låg på eftersom jag bor och är skriven i Örebro. Alla som jobbar på den avdelningen som jag var på är guld värda och jag är så innerligt tacksam för att jag blev omhändertagen av just dem! Jag är evigt tacksam den här sjukvården som vi har i Sverige (även om man märker att vissa passerat bäst före-datum för hur länge de ska jobba för länge sedan...) även om den inte är perfekt. Den råkar vara fantastiskt bra för mig i alla fall, alltid något!

Hur som helst så är jag hemma nu i alla fall. Jag har idag varit på stan och hämtat ut antibiotikan som jag ska äta ett tag nu, samt köpt en "surprise bag" från Glitter för 50 kr (värdet i påsen är ungefär 400 kr) till mig själv i födelsedagspresent i förskott! Jag fyller ju faktiskt 21 om exakt en vecka idag. Tiden går jäkligt fort nuförtiden. Känns som att jag nyss fyllde 20, haha. Men så är det, och jag gillar det! Tänkte fira min dag genom att äta ute på restaurang med några vänner och sedan vet jag faktiskt inte. Då kommer jag vara hemma i Västerås i alla fall.

Just nu sitter jag och väntar på att potatis ska koka klart, och när den gjort det så ska jag äta fisk och potatis, och därefter lägga mig på sängen för att vila benen! Jag måste ha dem i högläge extremt mycket just nu, eller ja egentligen hela tiden, eftersom cirkulationen har sabbats lite i det benet som blev rosfeberdrabbat. Men det ska väl gå bra! Mer än såhär har jag inte att skriva just nu, men kommer bjuda på Italienbilder så fort jag fått in dem till datorn så ni vet. Kameran lämnade jag ju kvar med mina föräldrar när jag behövde åka hem akut, så det togs bilder där. Bland annat ifrån staden Verona (Romeo och Julia, ni vet?). Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar