25 december 2013

God Jul!

Heej! Igår var det äntligen julafton igen och det var så SKÖNT att bara få vara hemma. Gjorde mig jättefin kvällen/natten innan genom att mamma hjälpte mig lägga upp mitt hår på skumgummirullar över natten, så att det skulle vara lockigt till julafton. Tro mig när jag säger att håret blev lockigt, haha. Fick jättefina julklappar av familjen. Bland annat fick jag en akustisk gitarr som jag kommer ha stor användning för på vårens kurs i skolan: musik för barn i yngre åldrar! Det kommer att bli jättekul. Än så länge är jag skitdålig på att spela, men övning ger färdighet som alla säger, haha. Fick även en biografi om Freddie Mercury (sångaren från Queen) av min bror, lite nya underkläder och en bok.

Senare idag ska vi över till farfar och fira mer jul, träffa släkten och lite sådär. Precis som varje år! Enda skillnaden nu är att eftersom T och jag gjorde slut i våras så följer ju inte han med dårå, men det gör ju inget. Vi kommer dock inte äta julmat, enligt farfar, så vi får se vad det blir istället... Märkligt det där. Juldagen, utan julmat! Nåja, vi lär väl inte svälta utan det. Jag fick förresten också en jättebra trådlös högtalare till min telefon igår också! Jättekul! I mellandagarna kommer Astrid och Andrea hit så får vi byta julklappar, hihi. Träffade visserligen Andrea dagen innan julafton men det känns ändå jättelänge sen, haha. Så det blir kul!

På nyår sen ska jag till Karlstad igen. Om ni nu skulle ha undrat om varför jag i all sin dar åker till Karlstad av alla ställen lite då och då nu är det för att jag blivit tillsammans med en värmlänning, haha. Jag tror att han vill vara lite anonym på bloggen dock så jag berättar bara att han är från Värmland, är supermysig, och vi kan kalla honom för P. Vi har träffats ett tag nu, och det är kul! P ska i alla fall komma hit till mina föräldrars hus i Västerås på fredag och så åker vi tillsammans med pappa och julklapparna (skjuts, yay!) till Örebro först på måndag, för att sedan åka till Karlstad över nyår och en bit in i januari. Det kommer bli supertrevligt tror jag. Vi får se vad vi hittar på!

Såhär såg jag ut igår för den som undrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar