6 december 2013

Snart jul igen!

Läser någon min blogg fortfarande?? Aja, hur som helst - hej! Nu är det december igen, snart jul och jag har hämtat lite nya krafter till att blogga. Det är så ofantligt mycket plugg nu så jag hinner knappt andas emellan föreläsningarna, men försöker kämpa på så gott det går ändå. Är i Karlstad för tillfället och det är väldigt trevligt här! Snön kom i natt, så nu är det snö överallt. Det är tydligen nån storm ute som heter Sven...? Haha! Inte roligt med storm, men namnet kunde ju kanske låta lite mera skräckinjagande så man tar det på allvar åtminstone litegrann... men icke.

Ikväll är det final i IDOL förresten, följer ni det? Jag bruuukar inte följa det alls, men i år tycker jag verkligen att många av deltagarna är och har varit fantastiskt duktiga så jag är väldigt förväntansfull inför ikväll. Må bäste deltagare vinna! Tänker inte säga vem jag håller på, men jag kan säga som så att om personen jag håller på kommer tvåa blir jag också glad eftersom nästan alla (förutom Agnes) svenska IDOL-tvåor har lyckats jättemycket bättre än de flesta ettorna! Men vi får se.

Förrförra veckan var jag och Astrid på bio förresten, och såg Hunger Games: Catching Fire. Alltså, uppföljaren till den första Hunger Games-filmen. Jag gillade den faktiskt men det märktes tydligt att det kommer en tredje ihopknytande film för den här, Catching Fire, var väldigt inriktad på ett uppkommande uppror. Mer än så tänker jag inte avslöja, hehe. Snart tänkte jag skriva en årskrönika förresten, för det här året har varit rätt händelserikt på alla möjliga håll och kanter. Inte minst inom områdena kärlek och hälsa. Hoppas verkligen på ett bättre 2014, för det har jag förtjänat! Screw the jantelag, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar